נודדים - נוודות דיגיטלית וטיולים בעולם עם ילדים

איך למצוא דירות בכל מקום בעולם

למצוא בית זה לא פשוט. למצוא אחד שמתחלף בכל חודש זה כבר אתגר אחר לגמרי. במאמר הבא אנחנו משתפים את הדרך שבה אנחנו מוצאים בית בכל מקום בעולם, מה צריך כדי להרגיש בבית בכל מקום ובכל פעם מחדש - וכל זה בצורה יעילה וקלה כל האפשר.
נוודות דיגיטלית עם ילדים - אלבניה

הגדרת ה״בית״ מחדש

לפני שרצים לחלק הפרקטי של המאמר, צריך להתחיל למעלה למעלה – עם מה שנתפס בראש שלנו כ״בית״. בעבר חשבנו שבית זה לחזור מהעבודה לאותה הספה, לאותה הטלוויזיה שקנינו אחרי בירורים ארוכים, למקרר מהדגם הספציפי, לקיר עם תמונות שהדפסנו וסידרנו בדיוק כמו שרצינו – ועוד.

היום, אחרי 3 שנים מאושרות בלי בית קבוע אנחנו מבינים שכל הדברים האלה הם בדיוק זה – דברים. אין להם שום משמעות אמיתית מלבד המשמעות שאנחנו בוחרים לתת להם. אישית אנחנו חושבים שהיינו נותנים משמעות רגשית לחפצים, בגלל כל שאר הקשיים שהיו לנו בחיים ה״רגילים״. כשהעבודה קשה, מתישה ושוחקת, כשהמצב הכלכלי לחוץ, כשיש מלחמה בכל שנה ויוקר המחייה נושף על העורף – הדברים שאנחנו קונים זה המינימום שליטה שיש לנו בחיים.

אחרי שמכרנו את הכל ויצאנו לנוודות היינו בטוחים שיהיה לנו קשה, אבל אחרי כמה שבועות שכחנו לגמרי מהכל.

אנחנו מגדירים בית כמקום שאנחנו מרגישים בו בטוחים, רגועים, נינוחים – מקום שכיף לנו לחיות בו ולהיות בו, שיש בו כל מה שצריך כדי לחיות חיים נוחים. לפי ההגדרה הזו לא מעט מקומות עונים להגדרה ותחושת הבעלות מתנתקת לגמרי מהקשר הרגשי שהיה קיים לפני. אנחנו מרגישים בבית, בכל מקום – וזה משחרר בצורה שאי אפשר להסביר.

ועכשיו לחלק הפרקטי

אז אחרי שהבנו מה אנחנו צריכים באמת כדי להרגיש בבית, עושים רשימה של דברים שאי אפשר להתפשר עליהם, ודברים שהם בונוס נחמד – אבל לא נשלול דירה בגללם.

לדוגמה, הנה הרשימה הנוכחית שלנו:

חובה

בונוס

טיול עם ילדים קרואטיה

לוקיישן לוקיישן לוקיישן

הדבר הבא שתצטרכו לשים באוסף השיקולים במציאת דירה הוא המיקום שלה. איך מחליטים על מיקום?

אחרי שהבנו מה מחפשים

ברוב המקרים ולאורך הנוודות שלנו סגרנו דירות ישירות דרך airbnb. למי שלא מכיר – פלטפורמה אונליין למציאת דירות נופש בכל מקום בעולם. הפלטפורמה הכי גדולה והכי איכותית בפער ענקי מכל השאר. למה?

נכנסים לאתר, מכניסים יעד ותאריכים ומתחילים לחפש.
כמה טיפים לחיפוש דירות ב-airbnb:

אפשר הנחה?

המחירים בפלטפורמה יצאו מכלל שליטה אחרי משבר הקורונה, אז המחירים שרואים באתר הם לא תמיד ריאלים לנכס – ותמיד שווה לשאול ולבקש הנחה.

אנחנו שולחים הודעה פרטית עם התקציב שלנו ומבקשים הנחה. סגרנו דירות עם 50% הנחה ויותר – רק בגלל שביקשנו. מהפעם הראשונה שקיבלנו הנחה ולא האמנו, היום בכל דירה שאנחנו סוגרים קודם שולחים הודעה ל5-6 אופציות. במקרים מסוימים שווה גם להציע לבעל הדירה לסגור לילה או שתיים דרך הפלטפורמה, ואת השאר לשלם ישירות במזומן.

זו ההודעה שאנחנו שולחים, תרגישו חופשי להשתמש רק תחליפו את הטקסטים בכוכביות:

Hi *name*,

We’re *Mordi, Liraz, Mili and baby Liam.*

‎‏We’re looking for an apartment in *location* for 1 month. We loved your place but it is a bit out of our budget, which is about *xxx$*.

‎‏So I thought to ask if you can meet our budget, as we would love to book it. We can book a couple of nights here and pay the rest in cash directly if you prefer.

 

‎‏Kind Regards,
‎‏Mordi.

ומה אם לא מצליחים למצוא כלום ב-airbnb?

זה קורה, ובמקרים כאלה אנחנו עוברים לאופציה השנייה הטובה ביותר: קבוצות פייסבוק.
בדרך כלל אם מדובר במקום שאין בו הרבה דירות airbnb (זה קורה בגלל חוקים, מיסים, היצע נמוך וכו׳), כנראה שבפייסבוק תמצאו את התשובה.

בשלב הראשון מחפשים קבוצות פייסבוק עם שם העיר + apartments. בקבוצות כאלה תראו המון פוסטים של דירות, לא נוח לחפש בפייסבוק אבל אפשר לקבל קודם כל הבנה של מה מוצע במקום, וכמה זה עולה. כבר טוב.
אם רואים פוסטים מאותו האדם, והוא במקרה סוכן – שולחים הודעה עם המפרט ובודקים אם יש לו/לה מה להציע.

 

אם אין קבוצות כאלה – השלב הבא הוא לחפש קבוצת expats – אנשים שעשו רילוקיישן לעיר וחיים בה לכמה שנים. פשוט חפשו את שם העיר + expats, ואים אין אז שם המדינה + expats.

בלי קשר לדיור בקבוצות האלה תמיד יש המון מידע טוב בכל נושא אפשר, שלא תמצאו בקבוצות טיולים או תיירים. אפשר פשוט להעלות פוסט ולכתוב את מה שאתם מחפשים, או לבקש המלצה על איך למצוא דירה באיזור.

אפשר בנוסף לחפש קבוצות של digital nomads באותה הדרך. שם תמצאו פחות מידע חיוני למשפחות אבל מדי פעם יש מציאות ואנשים שיוכלו לכוון אתכם למקום הנכון.

לסיכום

החלטה לגבי הדירה עצמה צריכה להיות פרקטית נטו, מה יש בה, מה המיקום, כמה זה עולה. התחושה הרגשית של ״בית״ מגיעה מהאנשים שאתה נמצא איתם. כל מקום הופך לבית במיוחד בנוודות, כי זו דרך חיים פשוטה יותר, טובה יותר, אחת שמנקה המון סטרס ורעש סטטי, נותנת לנו זמן איכות עם האנשים שאנחנו אוהבים.

כשלא עסוקים במרדף אינסופי, כל מקום מרגיש בבית.

רוצים להישאר מעודכנים?

אינסטגרם

כאן אנחנו פעילים ביום יום. משתפים את החוויות שלנו בסטוריז ואוספים את המידע על כל יעד, הטיולים והחוויות שהיו לנו בהיילייטס.

מוזמנים לשלוח הודעה פרטית לכל שאלה, נשמח לעזור ואנחנו זמינים בעיקר שם.

קבוצת וואטסאפ שקטה

בקבוצה הזו אין דיונים, תגובות או שיחות – רק עדכון בכל פעם שאנחנו מפרסמים תוכן חדש. מאמרים בבלוג, פרקי פודקאסט ומדריכי יעדים.

אחת לשבוע פותחים את הקבוצה לדיון למשך שעתיים – אבל מעבר לזה, קבוצה שקטה שקטה…

קהילת פייסבוק

כאן קורים הדיונים והשיחות, טיפים שחברי הקהילה משתפים אחד עם השני, לייבים וכל דבר אחד שמעניין את אלה שמחפשים קהילה.

אם אתם מחפשים קהילה ומקום להחליף ידע, זה המקום בשבילכם.

נודדים +

[pmpro_login]
דילוג לתוכן