נודדים - נוודות דיגיטלית וטיולים בעולם עם ילדים
המדריך לטיולים ולנוודות דיגיטלית בבנסקו, בולגריה.

המדריך לטיולים ולנוודות דיגיטלית בבנסקו

עיירת סקי בבולגריה מוקפת בהרים ומלאה בטבע, שהופכת בחודשי הקיץ ליעד מרכזי לנוודים דיגיטליים מכל הסוגים. ב-2021 הגענו לבנסקו בעקבות כנס ה-nomad fest השנתי, נשארנו לחודשיים, ואפילו חזרנו שוב ב-2022 לחודשיים נוספים. בנסקו הוא יעד מעולה לנוודים ולמשפחות במיוחד, במדריך הבא תוכלו להבין למה - ביחד עם כל הטיפים שצברנו כאן.

תוכן עניינים

יעד מומלץ לנוודות דיגיטלית

יעד מומלץ למשפחות

עונה מומלצת: קיץ/חורף

מידע כללי על בנסקו

מיקום

בנסקו היא עיירת סקי הממוקמת במרחק של כשעתיים מעיר הבירה סופיה, בדרום-מערב בולגריה לרגלי הר פירין. אפשר להגיע אליה באוטובוס מהתחנה המרכזית בסופיה במחיר של כ-8 יורו (אפשר למצוא לוח זמנים כאן) – לא מומלץ אם אתם זזים כמשפחה עם ציוד ומזוודות, אבל אפשרי במידה והתקציב מצריך.

אנחנו מעדיפים לעשות את הנסיעה עם נהג פרטי, העלות היא כ- 60 יורו ולוקחים אתכם משדה התעופה עד פתח הבית. אפשר לארגן גם כסאות ובוסטרים לילדים והנסיעה (כשעתיים) נעימה ומלאה בנופים ירוקים.

נהג מומלץ – george: +359 89 722 6997
אפשר לשלוח לו הודעה בוואטסאפ, הוא דובר אנגלית ומאוד אמין. במידה והוא לא פנוי הוא יכול לדאוג לנהג אחר שייקח אתכם.

מטבע ועלויות נפוצות

המטבע בבנסקו נקרא לבה (leva) ולבה אחד שווה (נכון לכתיבת שורות אלה) 1.60₪. ברוב המקומות בבנסקו מקבלים כרטיסי אשראי בלי בעיה, ובכל מקרה בצ׳יינג׳ים בעיר מקבלים שקלים להמרת מטבע (לא חייבים יורו או דולר) אז מהבחינה הזו מאוד קל להתנהל עם כסף בבנסקו.

 

עלויות נפוצות בבנסקו:

  • דירת סטודיו: 1,000₪ לחודש
  • דירת חדר: 1,000-1,400₪
  • דירת שתי חדרים (קצת יותר מאתגר למצוא): 1,400-2,000₪
  • ארוחה במסעדה: 20₪ ליחיד
  • בירה מקומית (500מל): 6₪

ויזה

אזרחים ישראלים מקבלים אישור שהייה אוטומטי של 90 יום בבולגריה, אז אין צורך בויזת תייר.

תחבורה

אין ממש תחבורה ציבורית בבנסקו, לפחות לא אחת שאפשר לסמוך עליה. בעונת הקיץ יש כאן 3-4 נהגי מונית והם עובדים עם אפליקציית taxistars, בדרך כלל מחיר קבוע של 10 לבה (כ-15₪) בתוך העיר.

החדשות הטובות: לא באמת צריך כאן תחבורה ציבורית. אפשר לחצות ברגל את בנסקו ב-30 דקות מקצה לקצה, אז כל עוד לא לוקחים דירה ממש בקצוות העיירה, אפשר להגיע לכל מקום ברגל. זו עיר שכיף ללכת בה, הכל מוקף בהרים, רוב הכבישים הם פנימיים ואין הרבה תנועה, לאורך הדרך יש עצי פרי שאפשר לקטוף ולאכול – ללכת ברגל בבנסקו זה חלק מהחוויה!

מתי מומלץ לבקר בבנסקו

החורף הוא שיא עונת התיירות בבנסקו, הכל יקר עמוס וצפוף – אז אם אתם לא מתכננים להגיע לחופשת סקי, מומלץ להתרחק. בחודש יוני מזג האוויר כבר נעים וביולי-אוגוסט בזמן ששאר העולם מתבשל, מזג האוויר בבנסקו מושלם. לאורך התקופה הזו יש גם לא מעט אירועים בבנסקו – nomad fest העולמי, פסטיבל ג׳אז, פסטיבל רוק, פסטיבל אופרה ועוד. הטבע בשיא הפריחה, ובשנים האחרונות יש כאן התקבצות של נוודים ומשפחות (גם ישראליות) וזה מביא איתו עוד אירועים ומפגשים חברתיים בלי סוף.

 

בקיצור, יולי-אוגוסט זה הזמן המושלם להגיע לבנסקו.

איפה מומלץ לישון בבנסקו?

אזורים מומלצים

כלל ברזל בכל מקום בעולם, ככל שתהיו יותר קרובים למרכז – תשלמו יותר ובתמורה תקבלו פחות. בנסקו לא שונה רק שהיתרון בה הוא שגם החלקים ה״רחוקים״ שלה הם במרחק הליכה של 15 דקות. עם זאת עדיין יש יתרונות וחסרונות לחלקים השונים של העיר. הנה ההמלצות שלנו לאזורים טובים לשהות בהם בבנסקו:

 

הצד הדרומי: אזור הגונדולה
בחורף זה האזור הכי מבוקש כי הוא קרוב לגונדולה שאיתה עולים לאתר הסקי. בקיץ האזור יותר מנומנם אבל עדיין, מבחינת דירות האפשרויות שם ברמה גבוהה מאוד והמחירים בקיץ יותר שפויים.

מומלץ לא לקחת דירות מעבר לכביש הראשי של הגונדולה כי זה אזור יותר מנותק והעלייה אליו קשוחה, אלא אם אתם מתכננים להשכיר רכב בבולגריה.

בקו הגונדולה ממזרח וממערב יש את כמה מהמסעדות הכי טובות בבנסקו, ומשם לרדת למרכז העיר זה סיפור של כ-15 דקות הליכה. העלייה קצת יותר ארוכה, אבל לא מאתגרת מדי אם אתם רגילים ללכת.

 

מרכז העיר: old town
במרכז יש יותר חדרים בבתים פרטיים ופחות קומפלקסים של מלוני דירות, אז האיכות פחות טובה אבל המבחר גדול יותר. יש המון יתרונות ברורים בלהיות קרובים למרכז העיר: השוק המעולה של בנסקו, סופרמרקט גדול, חנויות ומסעדות, יותר מתחמי עבודה וכו׳.

כנוודים אנחנו מבלים בדרך כלל יותר בבית ופחות במרכזי ערים (יותר אופייני לטיול ואז רוצים להספיק כמה שיותר), מעדיפים תמיד קרבה לטבע ובית איכותי יותר מאשר להיות קרובים למרכז.

 

הצד המערבי: four leaf
בצד המערבי של בנסקו לא תמצאו הרבה, חוץ מהמון טבע. זה לדעתנו הצד הכי יפה של בנסקו. ב-2021 גרנו שם במלון הדירות four leaf clover, בדירת חדר נחמדה, מתחם עם בריכה וקו-וורקינג צמוד. במרפסות יש שקיעה ונוף שכולו טבע, בלי שום בניין באופק, אפשר לצאת לשם לטיולים לטבע בקלות, ובכללי האזור יותר אינטימי ושקט.

יתרון נוסף הוא שיחסית לאזור הגונדולה, הליכה למרכז העיר וחזרה לא מלווה בעליות וירידות, וההליכה עצמה היא בין השכונות והבתים אז היא יותר שקטה ונותנת לכם הצצה לבנסקו האמיתית, לגינות המלאות בפירות ופרחים, ולאנשים שגרים בבנסקו מאז ומתמיד.

האזור המועדף עלינו – רק שהחסרון המשמעותי שלו הוא שקשה מאוד למצוא בו דירות 2 חדרים. ב-2022 כבר הפכנו למשפחה של ארבעה, וזה מאתגר מדי בדירת חדר.

5 אטרקציות בבנסקו והסביבה

1. Old town

היער העתיקה בבנסקו היא אטרקציה בפני עצמה. יש כאן וייב שקשה להסביר במילים אבל קל לחוות בהליכה בעיר. אז תתחילו בללכת למרכז העיר, טיילו במדרחוב המרכזי, חפשו את החסידות במגדל השעון בצמוד לכנסיה, טיילו לצד הנהר שחוצה את העיר, רחוב פירין – זו עיירה שצריך לחוות דרך הרגליים.

במתחמי העבודה יש המון אירועים לאורך הקיץ. הרצאות, מסיבות, מפגשים חברתיים, ערבי משחק, טיולים משותפים – אם אתם מחפשים קהילה, בנסקו זה ה-מקום.

2. שוק יום ראשון - sunday market

בכל יום ראשון יש בבנסקו sunday market – תוכלו למצוא שם ירקות, פירות מדהימים (פטל אדום ושחור, תותים ועוד), שמנים, רטבים, יינות, גבינות – ואפילו קבב. אם אתם לא מדמיינים את עצמכם אוכלים קבב ב-9 בבוקר באמצע השוק, חכו לריחות…

3. הר פירין

להר פירין אפשר לעלות ברכב, ברגל אם אתם מחפשים הייק – אבל הדרך הכי נפוצה וכיפית היא בגונדולה. בפסגה מחכים לכם מתנפחים, מיני גולף, מגלשות אבובים, מגלשת המים הכי ארוכה באירופה ומסעדה.

מהתחנה העליונה אפשר לעשות הייקים בטבע, יש שם מסלול שמוביל לבקתות שונות בהרים, אגמים ועוד. אם אתם מעוניינים במדריך נפרד להייקים בבנסקו, שלחו הודעה ונכין אחד!

4. סכר קטן, סכר גדול.

יש שני סכרים בשתי הקצוות של בנסקו, Belizmata Dam במערב ו-Krinetz Dam במזרח. שניהם של כ-10 דקות נסיעה (או 30 דקות הליכה אם בא לכם על הייק קצר) ובשניהם יש מסעדה בצמוד לסכר.

5. טיולי יום מחוץ לבנסקו

יש לא מעט מה לראות בבולגריה וחלק מהדברים קרובים יחסית לבנסקו. כמה מהמקומות שהכי אהבנו:

  • רילה: 7 האגמים זה אחד ההייקים הכי יפים בעיר ובמדינה עצמה, אפשר לשלב גם את Rila Monastery באותו היום.
  • Bezbog hut: יש המון בקתות ברחבי בנסקו והאזור, זו ספציפית מאוד מוכרת ומובילה למסלול בטבע ששווה לקחת.
  • Rila fun park: פארק עם רכבת ועוד מתקנים, יום נחמד לבלות עם הילדים
  • סופיה: אם לא הגעתם ממנה לבנסקו, שווה לבקר בעיר הבירה של בולגריה.
  • פלובדיב: חיינו כחודש בפלובדיב אבל אפשר ללכת אליה גם לטיול יום או כמה ימים. עיירה קטנה ונחמדה עם מדרחוב אירופי נפוץ.
  • סלוניקי יוון במרחק של כ-3 שעות מבנסקו, אם ממש בא לכם קצת בטן גב.
המדריך לטיולים ולנוודות דיגיטלית בבנסקו, בולגריה.

מסעדות מומלצות בבנסקו

בנסקו עמוסה במסעדות אבל ברובן תמצאו את אותן המנות, מאכלים בולגריים עם המון המון המון גבינה… הנה המלצה לכמה מסעדות מעולות עם תפריט עשיר ומגוון.

1. Casa Di Papi

מסעדה איטלקית מעולה. הכל בה עשוי טוב – מהעיצוב של המקום החם, ביתי ומזמין, הצוות שירותי ואדיב, האוכל איטלקי ומעולה – ויש להם אפילו סושי לא רע בכלל (תבקשו תפריט סושי). בצד היקר יותר יחסית לבנסקו, היינו הולכים לשם בעיקר לחגוג אירועים מיוחדים או בסופי שבוע.

2. Le Petit Nicolas

ארוחת הבוקר הקבועה שלנו כששמנו את מילי בגן אחת לשבוע. מסעדה קטנה שמכינה סנדוויצ׳ים בקרואסונים וג׳בטות, עם שלל תוספות וקינוחים מזילי ריר. אחת המסעדות הכי טובות בבנסקו, ואין הרבה מקומות לארוחת בוקר מעניינת בבנסקו. רק קחו בחשבון ש״בוקר״ בבולגריה מתחיל ב-10:00, וזה עוד למשקימי קום…

3. FiveM

מסעדה מעולה ברחוב הראשי pirin, בורגר מעולה, סלטים מיוחדים, ובכללי תפריט ייחודי יחסית לשאר המסעדות בבנסקו. וייב מודרני וצעיר, אווירה כיפית ורגועה, ופיצה מעולה.

4. The House

אם אתם מחפשים בשר – זה המקום בשבילכם. מסעדה יותר על הצד הקלאסי של בנסקו, כולה עשויה מבולי עץ ענקיים והעיצוב בפנים מאוד מזכיר בקתה ביער מושלג. ממולץ – סטייק sizzling, הסטייק מוגש על אבן רותחת, ואתם יכולים להמשיך ולצלות את הסטייק למידת העשייה האהובה עליכם במשך הארוחה. מושלם!

5. Station bansko

סנקבר עם מגוון רחב של אוכל מהיר, פיצות, סלטים, טורטיות עם מבחר צמחוני וטבעוני, גיירוז יווני עם עוף ופלאפל, בורגר טוב – בנוסף הם עושים משלוחים ועושים את זה טוב (לא נפוץ בבנסקו) אז גם אם לא בא לכם לצאת מהבית, זה המקום להזמין ממנו.

6. Gelato Italiano

הגלידה הכי טובה בנסקו. עשו לעצמכם טובה ודלגו על דוכני הגלידות במרכז העיר ומוביל הכנסייה, לכו לרחוב פירין וטפסו לקצה העליון שלו. שם תמצאו גלידריה איטלקית קטנה ומדהימה. עם מקסימום 6 טעמים, אבל גלידה איטלקית אמיתית. 

בנסקו עם ילדים

בנסקו היא יעד מעולה למשפחות עם ילדים, בין אם ביעד לחופשת סקי בחורף, חופשת טבע והרים בקיץ או לתקופה ארוכה יותר. כל האטרקציות שלמעלה מתאימות לילדים, יש גני משחקים ברחבי העיר ורחוב פירין עם הנחל הקטן הוא בעצמו אטרקציה מעולה.

מומלץ לעלות עם הילדים ברכבל, בפסגה יש מתנפחים ומשחקים לילדים, יש שם מסעדה טובה ואפשר גם לעשות מסלולים קצרים בטבע ישירות משם.

שווה לחפש מתחם מגורים או מלון עם בריכה, גם בשיא הקיץ המים קצת קרירים אבל לגמרי כיף בימים חמים. יש בבנסקו גם מתחמי ספא ובריכות של מעיינות חמים.

בקיצור – יעד מומלץ לחופשה עם ילדים!

נוודות דיגיטלית בבנסקו

מתחמי עבודה בבנסקו

יש לא מעט מתחמי עבודה בבנסקו ונראה שבכל קיץ נוספים כמה לרשימה. מורדי בדרך כלל מעדיף לעבוד מהבית אבל עבד בכמה מהם. הנה העיקריים:

 

  • Coworking bansko: המוכר והוותיק ביותר. אחראי לארגון הכנס השנתי לנוודים, nomad fest, להמון פעילויות לנוודים ולקהילה שוקקת החיים בבנסקו. פחות מתאים לאנשים שבאמת רוצים לעבוד, יותר לחברה ויצירת קשרים.
  • Four leaf clover: מתחם עבודה בתוך מתחם מגורים, הכולל בריכה. מתחם מאוד שונה בנוף הקו-וורקינג, מקום שאנשים באמת באים בו כדי לעבוד.
  • Nestwork: מתחם עבודה במרכז העיר, בקומה העליונה של בניין עם ספריה, חנות כלי כתיבה ובית קפה. אווירה סטרטאפית והמקום עצמו ברמה גבוהה מאוד.
  • Altspace: ממוקם באמצע רחוב פירין, מלא במסעדות ואיזור שקט מאוד.

הבחירה בקו וורקינג היא בעיקר עפ״י המיקום בו אתם גרים, בשילוב עם העלויות. אם אתם מעדיפים לעבוד מהבית ורק מחפשים חיי חברה, לכולם יש אירועים פתוחים, הרצאות, יש מפגשים בכל רחבי בנסקו גם מבלי להיות משוייך למתחם כזה או אחר. בנוסף לרובם יש יום ניסיון או תשלום יומי אז תמיד אפשר ללכת אחת לשבוע כדי להתרענן ולפגוש אנשים.

קבוצות פייסבוק

The Bansko Notice Board

הקבוצה הכי גדולה בפייסבוק, אפשר למצוא שם מידע בנושאים שונים והחבר׳ה שם עונים די מהר ומאוד עוזרים.
https://www.facebook.com/groups/banskonoticeboard/

Bansko Digital nomads - social events, networking in Bulgaria

קבוצה קטנה שמתמקדת בעיקר באירועים שונים ונטוורקינג.

לינק לקבוצה >

Bansko Social - Digital Nomads, Coworkers & Friends

עוד קבוצה, שווה לנסות לשאול ולחפש מידע בכמה קבוצות במקביל.
קישור לקבוצה >

Bansko Owners Renting

קבוצה טובה לחפש בה דירות, מעלים פוסט עם הדרישות שלכם וכבר תקבלו הצעות שונות.
קישור לקבוצה >

Bansko Families

קבוצה למשפחות בבנסקו, גם כאן בעיקר אירועים חברתיים ומידע, רק ספציפי למשפחות.
קישור לקבוצה >

לסיכום

יש לכם טיפ לאחד מהנושאים בעמוד, או משהו שניסיתם ותרצו לשתף איתנו? נשמח לשמוע!

רוצים להישאר מעודכנים?

אינסטגרם

כאן אנחנו פעילים ביום יום. משתפים את החוויות שלנו בסטוריז ואוספים את המידע על כל יעד, הטיולים והחוויות שהיו לנו בהיילייטס.

מוזמנים לשלוח הודעה פרטית לכל שאלה, נשמח לעזור ואנחנו זמינים בעיקר שם.

קבוצת וואטסאפ שקטה

בקבוצה הזו אין דיונים, תגובות או שיחות – רק עדכון בכל פעם שאנחנו מפרסמים תוכן חדש. מאמרים בבלוג, פרקי פודקאסט ומדריכי יעדים.

אחת לשבוע פותחים את הקבוצה לדיון למשך שעתיים – אבל מעבר לזה, קבוצה שקטה שקטה…

קהילת פייסבוק

כאן קורים הדיונים והשיחות, טיפים שחברי הקהילה משתפים אחד עם השני, לייבים וכל דבר אחד שמעניין את אלה שמחפשים קהילה.

אם אתם מחפשים קהילה ומקום להחליף ידע, זה המקום בשבילכם.

נודדים +

[pmpro_login]
דילוג לתוכן