נודדים - נוודות דיגיטלית וטיולים בעולם עם ילדים

איך מנהלים סדר יום כמשפחה נודדת?

לנהל סדר יום עם עבודה וילדים זה דבר מאתגר כשלעצמו, אבל לעשות את זה תוך כדי מסע בעולם כשהבית משתנה כל חודש, ואיתו הסופר, גני המשחקים, הפארקים ועוד - זה כבר סיפור אחר לגמרי.במאמר הבא החלטנו לשתף קצת את סדר היום שלנו, וכמה תובנות מ-3 שנות נדודים כמשפחה.

גמישות מחשבתית

בשבועות הראשונים לנוודות הדיגיטלית שלנו לקח לנו לא מעט זמן להשתחרר מסדר היום שהיינו רגילים אליו במשך שנים בתור זוג בלי ילדים: קמים בבוקר, מתארגנים לעבודה, מעבירים את היום במשרד, חוזרים אחרי הצהריים, סידורים, ארוחת ערב וזהו. כשמילי נולדה ואני נשארתי בבית למשך חופשת הלידה, סדר היום הזה השתנה קצת בשבילי, אבל אצל מורדי זה עדיין נשאר אותו הדבר. כשהחלטנו לצאת לנדודים לא הבנו כמה זה הולך להשתנות…

לפני שנפרט לגבי סדר היום הנוכחי שלנו, שנבנה אחרי לא מעט שינויים והתאמות – נדגיש שחלק חשוב ואפילו קריטי מחיי הנוודות הוא גמישות מחשבתית. תמיד יש מקום לשינויים, אנחנו דנים על סדר העדיפויות כל פעם מחדש ובהתאם לכל יעד ומתאימים את עצמנו. אין סדר יום אחד, אבל יש רשימה של ״עוגנים״ שעוזרים לנו להזיז דברים ועדיין להישאר מסודרים:

סדר היום בנוודות דיגיטלית עם ילדים

השכמה:

קמים כשקמים. נשמע חלום אבל עם ילדים בכל מקרה קמים מוקדם. ברוב הבקרים מילי מעירה אותנו, בדרך כלל ב-7:00 ומתחילים התארגנות בוקר. כל בוקר, אחרי נשנוש הבוקר של מילי, אנחנו מפנים לעצמנו 20-30 דקות שיחה בלי הפרעות, זה זמן המסך של מילי וזמן קפה ומאפה שלנו.

הימים החריגים הם ימי טיולים שבהם אנחנו תמיד מעדיפים לצאת הכי מוקדם שאפשר, נקום כבר ב-6:00 להתחיל לארגן הכל ולצאת עד 8:00 לכל המאוחר. ימי מעברים וטיסות קמים בהתאם לנסיעות עצמן, לפעמים גם באמצע הלילה…

בוקר:

בסביבות 8:30-9:00 מורדי מתחיל לעבוד, לרוב בבית בפינה שלו – ואני, מילי וליאם מתחילים בזמן איכות ביחד.

לפעמים אנחנו יוצאים לסיבוב בחוץ לפעמים נשארים בבית, את זה אני מתכננת לרוב יום לפני, כדי שמורדי יהיה מעודכן. בבית מילי משחקת בבקרים בעיקר ביצירה – צביעה, ציור בגואש, פיסול בפלסטלינה – הבוקר הוא הזמן הכי טוב ליצירתיות וביטוי עצמי. ליאם מקשקש בצד או יונק… זה מה שתינוקות עושים.

11:00 יושבים לארוחת בוקר מאוחרת ביחד. פנקייקים, פרנץ׳ טוסט, חביתות – משתדלים לשמור על תזונה מאוזנת ותפריט קבוע, כדי לא להסתבך עם ארוחות הבוקר.

צהריים:

12:00-13:00 מכוונים את מילי למנוחת צהריים, בהרבה מהמקרים גם אנחנו הולכים לנמנם ואם לא, מקבלים קצת זמן איכות עם ליאם עד שהיא מתעוררת. כשהם ביחד דואגים לחלק את הקשב תמיד בין שניהם ולא לגרום לה להרגיש מקופחת, אז כשהיא נחה בצהריים זה זמן טוב לתת לליאם המון צומי.

15:00 יושבים לאכול ארוחת צהריים ולאחר מכן יש לנו זמן איכות כולם ביחד. לפעמים מורדי חוזר לעבוד, לפעמים מילי לומדת נושא מהיוטיוב, לפעמים מחוברת, לפעמים משחקים ביחד בסוויטצ׳… גמישות מחשבתית כבר אמרנו?

ערב:

18:00 יושבים לאכול ארוחת ערב, לפעמים יוצאים לאכול בחוץ או סתם לטייל ביחד – זמן השקיעה זו השעה הכי כיפית לטייל בחוץ.

19:30 מילי מתארגנת לשינה

20:30 אני ומורדי זוכים לשעת הקסם שלנו. הילדים ישנים או שליאם אוכל ואז נרדם. בדרך כלל אנחנו רואים משהו יחד, מדברים על היום שהיה או מה מתוכנן קדימה – לפעמים ערב סרט עם פופקורן ולפעמים קורסים למיטה במקרים של ימים ארוכים ומעייפים…

לאחרונה התחלנו להחליף את נטפליקס בבלוג הזה, אז אנחנו יושבים ביחד, כותבים, מעלים רעיונות ומדברים על איזה תוכן אנחנו יכולים ליצור – בשבילכם 🙂

סופי שבוע או ימי טיול:
אנחנו מעדיפים לטייל באמצע שבוע כשהכל פחות עמוס, אבל לפעמים הסופ״ש פנוי וזה מסתדר. יש ימים שאנחנו מטיילים מהבוקר לחצי יום ומשם ממשיכים את הלו״ז כרגיל. יש ימים שהם יום טיול שלם מהבוקר עד הלילה, ויש פעמים שסוגרים 3-4 ימים ומטיילים למקומות רחוקים יותר – מתנתקים מהכל וחווים את הטיולים ביחד בלי עבודה ובלי הסחות דעת.

אלה הימים האהובים עלינו והם עושים את הנוודות למשהו שאנחנו רואים את עצמנו עושים המון זמן… הרגעים הכי טובים בחיים שלנו בשנים האחרונות הגיעו בימי הטיול האלה.

עוגנים

לא משנה כמה אנסה לתאר, הלו״ז משתנה ומתעדכן לעיתים קרובות. יש יעדים שהם רגועים יותר ויש יעדים שבהם בא לנו לצאת לטיול בכל שבוע. אז הנה רשימה של עוגנים שלדעתנו חייב שיהיו – כל השאר יכול להשתנות ועדיין תוכלו לשמור על שגרה שפויה:

זמני עבודה תחומים

הפרנסה היא שמאפשרת את הנוודות אז היא בעדיפות ראשונה. קודם מחליטים על הזמנים שבהם חייבים לעבוד, אח״כ כל השאר.

זמן איכות של כל המשפחה יחד

טיול, ארוחה במסעדה, יום בטבע או בגן המשחקים – רוב הזמן זה מגיע באופן ספונטני אבל חייבים לדאוג לשים את הכל ביומן, ולחשוב על זה באופן מודע. העבודה עדיין יכולה לפעמים להסיח את תשומת הלב ממה שבאמת חשוב, אז שמים הכל ביומן ודואגים שזה יקרה.

זמן איכות של כל הורה עם כל אחד מהילדים

עוד אחד מהעוגנים שאסור לוותר עליו. קל מאוד ללכת לאיבוד בלו״ז אבל אנחנו מתעקשים לשריין זמן של כל אחד מההורים עם כל אחד מהילדים, זמן נקי, אחד על אחד, עם 100% תשומת לב.

גם זה קורה לפעמים בצורה ספונטנית, מורדי קם בבוקר ובמקום לעבוד בא לו לשבת ולשחק עם מילי, מילי ישנה ואני יכולה להיות ב-100% עם ליאם – אבל במידה ולא צריך לדאוג שזה יהיה שם.

זמן איכות של אמא ואבא

זה החלק הכי מאתגר… לאחרונה לקחנו בייביסיטר שתשמור על מילי ויצאנו לדייט, הראשון שלנו ביחד בזמן הנוודות! היה לנו מאוד קשה בשנים הראשונות להשאיר את מילי עם בייביסיטר, אז היינו יוצאים לדייט רק בביקורים בישראל או כשהמשפחה באה לבקר אותנו בחו״ל, קרה פעמיים ברומניה וצפון מקדוניה, אז אם יש לכם אפשרות למפגש משפחתי קצר תתפנקו על ערב אחד לבד לפחות.

יש לנו זמן ביחד בכל בוקר, רק אני ומורדי. לפעמים מדברים המון לפעמים לא מדברים בכלל ופשוט שותים קפה ביחד, אבל זה מספיק. במשך היום גונבים רגעים קטנים, ואחרי שהילדים ישנים מתכרבלים בספה ורואים פרק…

זמן איכות אישי

זה נושא יותר מאתגר ומאוד תלוי באופי. אם לעשות משהו לבד הוא חלק גדול מהשגרה לפני הנוודות אז חשוב להכניס את הזמן הזה ליומן. במשפחה, בזוגיות מאוד חשוב להעריך את הצרכים אחד של השני ובנוודות זה רק אתם וחייבים להתגמש.

מספר פעמים מורדי היה עם מילי לבד כשאני יצאתי לשעה/ שעתיים לעצמי, אם זה לשבת בבית קפה, לסיבוב בטבע, למסג׳ או לציפורניים.

עם ליאם זה יותר מאתגר כי הוא יונק ולכן עדיין צמוד אלי אז עד שיהיו לו רווחים יותר ארוכים וברורים בין הארוחות אני יוצאת איתו, ומניסיון לעשות פדיקור ולהניק, זה אפשרי.

רוצים להישאר מעודכנים?

אינסטגרם

כאן אנחנו פעילים ביום יום. משתפים את החוויות שלנו בסטוריז ואוספים את המידע על כל יעד, הטיולים והחוויות שהיו לנו בהיילייטס.

מוזמנים לשלוח הודעה פרטית לכל שאלה, נשמח לעזור ואנחנו זמינים בעיקר שם.

קבוצת וואטסאפ שקטה

בקבוצה הזו אין דיונים, תגובות או שיחות – רק עדכון בכל פעם שאנחנו מפרסמים תוכן חדש. מאמרים בבלוג, פרקי פודקאסט ומדריכי יעדים.

אחת לשבוע פותחים את הקבוצה לדיון למשך שעתיים – אבל מעבר לזה, קבוצה שקטה שקטה…

קהילת פייסבוק

כאן קורים הדיונים והשיחות, טיפים שחברי הקהילה משתפים אחד עם השני, לייבים וכל דבר אחד שמעניין את אלה שמחפשים קהילה.

אם אתם מחפשים קהילה ומקום להחליף ידע, זה המקום בשבילכם.