נודדים - נוודות דיגיטלית וטיולים בעולם עם ילדים
משפחה ביציאה לנוודות דיגיטלית עם ילדים

מה זה נוודות דיגיטלית ולמה אנשים יוצאים לנדוד?

בין ״חיים את החלום״ ל-״השתגעתם?!״, רוב האנשים לא נחשפו למושג ״נוודות דיגיטלית״ ולא מבינים את המשמעות. כשהתחלנו לחקור את הנושא לפני 3 שנים, ידענו מה אנחנו רוצים לעשות אבל לא ידענו שיש לזה שם. המאמר הבא מוקדש לכל התוהים, המתחילים והחולמים. נסביר מהי נוודות דיגיטלית, איך הופכים לנוודים דיגיטליים ולמה. נדבר גם על נוודות דיגיטלית עם ילדים, איך היא שינתה לנו את החיים מקצה לקצה ואולי תשנה גם לכם!
נוודות דיגיטלית עם ילדים

מהי נוודות דיגיטלית?

לשבת על החול עם הלפטופ על הברכיים, קוקוס ביד, בזמן פוט-מסאז׳ מענג. אם זה הדימוי הראשון שעולה לכם בראש כשאתם שומעים את המונח ״נוודות דיגיטלית״ – תשכחו מזה. המציאות רחוקה מהדימוי האינסטגרמי וטוב שכך. מי בכלל רוצה חול במקלדת?!

האזכור הראשון של המונח “נווד דיגיטלי” הופיע בשנת 1997 בספר שפורסם על ידי חברת Wiley. נוודות דיגיטלית הוא אורח חיים שקיים בערך מאז המצאת האינטרנט, אבל רוב האנשים כיום עדיין לא מכירים את המושג. אז בואו נתחיל במה שאנחנו מגדירים כ״הגדרה יבשה״.

 

נווד = אדם שזז ממקום למקום, ללא בית קבוע.
דיגיטלי = עבודה מרחוק שאינה מבוססת מקום.

 

אם אתם מטיילים בעולם מבלי לעבוד, או עובדים מהמרתף של אמא ואבא – כנראה שאתם לא נוודים דיגיטליים, לפחות לא לפי ההגדרה היבשה.

הגדרה מול מציאות

הגדרות לחוד ומציאות לחוד, אנחנו משתדלים לא לחיות בתגיות ולא להכניס אנשים לקופסאות כאלה ואחרות. לכל אחד ואחת יש את הנוודות שלו, מי מחליט מה נחשב ל״עבודה״ ומה לא, ומי מחשיב נוודות בעולם לטובה יותר לנוודות במדינה בה אתה חי? התשובה שלנו: אף אחד.

במשך 3 שנות נדודים פגשנו אנשים שזזים כל שבועיים, וכאלה שנשארים חצי שנה באותו המקום. כאלה שעובדים כשכירים מהבוקר עד הלילה וכאלה שמעדכנים את תיק המניות שלהם אחת לחודש. רווקים, משפחות, פנסיונרים… נוודות היא לכולם ואחת הסיבות שבגללה אנשים בוחרים לצאת לנוודות – היא שחרור מתפיסות מקובעות. אז מי אנחנו שנגדיר את הנוודות?

בשבילנו נוודות דיגיטלית היא להיות יכולים לעבוד מכל מקום בעולם, לטייל ולהכיר תרבויות שונות, והעיקר – חופש. חופש נפשי, כלכלי, פיזי ועוד. כל השאר זה בונוס.

מה מוביל אנשים לבחור בנוודות דיגיטלית כדרך חיים?

אז כמו שסיכמנו בפסקה הקודמת, לכל אחד יש את הסיבות שלו. אבל הנה כמה סיבות שחוזרות על עצמן, גם בנוודות הדיגיטלית שלנו וגם בחייהם של נוודים שפגשנו בדרך:

יציאה מהמרוץ

לפני היציאה לנוודות מורדי עבד במשרד פרסום כארט דירקטור, 8:00-17:00 היו המלצה ולעיתים העבודה נמשכה לשעות הקטנות של הלילה. כשמילי נולדה ומורדי כמעט ולא ראה אותה ב-4 החודשים הראשונים לחייה, הבנו שמשהו לא מסתדר. (למי שעדיין לא קרא, הסיפור המלא שלנו כאן)

אנחנו גדלים בבועה ומגיל קטן מלמדים אותנו שכל מה שחשוב בחיים זה ללמוד, להתפתח, למצוא עבודה טובה, ולפתח קריירה שבה נוכל לשגשג. זו הצלחה בחיים. מה שלא מלמדים אותנו זה שזו לא הדרך היחידה לחיות, היא קשה ולא מתפשרת וצריך להקריב בשבילה לא מעט דברים שחשובים באותה המידה – אם לא יותר.

לא מעט נוודים דיגיטליים הם אנשים ש״התעוררו״ יום בהיר אחד, בדרך כלל כמו מורדי, אחרי שהגיעו לשיא ולמשרה שחלמו עליה, והבינו שהמירוץ היה לחינם. יש דברים חשובים יותר בחיים מכסף ו״הצלחה״ יכולה להיות בדברים שלא נמדדים בכסף.

בחירה בנוודות דיגיטלית היא קודם כל יציאה ממירוץ העכברים, הבנה שיש דרך חיים אלטרנטיבית ודרכים אחרות לחיות את החיים, התמסרות להרפתקה ולסקרנות מאשר למשיגנות וצרכנות. חוויות במקום רכוש, בילוי זמן עם המשפחה במקום במשרד חשוך, לעבוד מתי שאני רוצה ומאיפה שאני רוצה, לבחור את מזג האוויר, השקעה בפיתוח עצמי במקום עבודה בעסק של מישהו אחר ועוד.

מצב כלכלי

אחת הסיבות העיקריות שבגללה יצאנו לנוודות דיגיטלית היא יוקר המחייה בישראל. לפני הנוודות, שנינו עבדנו במשרה מלאה, בוקר ולילה, וכמו הרבה אנשים בישראל התקשינו לסגור את החודש.

הנוודות מביאה איתה מצד אחד חיסכון ענקי בהוצאות, ומצד שני מיקוד ועושר אמיתי. החופש לבחור איפה לחיות הוא קודם כל החלטה כלכלית. כשמרוויחים במטבע חזק וחיים במדינה בה המטבע חלש יותר – כוח הקנייה עולה. זה אומר שהכסף שלכם שווה הרבה יותר, וכתוצאה מכך – לא צריך הרבה ממנו כדי לחיות חיים טובים ונוחים בהם לא חסר כלום.

בנוסף לכך, כשאין בית קבוע – אין ארון למלא בבגדים שלא נלבשו, אין מחסן לאגור בו חפצים ללא שימוש, אין הוצאות על שיפוצים, רהיטים, טלוויזיה חדשה או איי-רובוט. הכסף שלא נחסך יוצא על חוויות מטורפות במקומות הכי יפים בעולם, ויצירת זכרונות שנשארות לחיים שלמים.

המצב הכלכלי שלנו השתפר פלאים מאז שיצאנו לנוודות, עברנו מ״לסגור את החודש״ לפתיחת חסכונות ומחשבה על השקעות. בנוסף לשינוי הכלכלי הנוודות מביאה המון בגרות, כל ההתנהלות הכלכלית שלנו השתנתה והשתפרה ולמדנו להתנהל טוב יותר עם כסף. דברים שלמדנו פשוט כי היה לנו זמן פנוי לשבת ולחקור, מה שהיה נחשב לפריווילגיה מטורפת בחיים הלחוצים והעמוסים בישראל.

טיולים בעולם

מה אפשר להגיד… העולם שלנו כל כך יפה ומלא בתרבויות עשירות, נופים וטבע עוצרי נשימה, מאכלים שגורמים להזיל ריר ואנשים טובים בכל מקום. היכולת לחיות חודש במקום שבו אנשים מבזבזים אלפי שקלים רק כדי לטייל בו לכמה ימים זה דבר מדהים וסיבה מספיקה לצאת לנוודות דיגיטלית.

מעבר לטיולים עצמם החשיפה לעולם גורמת לנו להיות יותר מודעים לכל מה שקורה סביבנו, לדאוג לעולם ולסביבה, להבין שרוב העולם מורכב מאנשים טובים שרק רוצים לחיות את החיים שלהם בצורה טובה, ושכל מה ששומעים בחדשות לא מייצג אפילו טיפה מהמציאות הקיימת.

אז גם אם אתם לא מתכננים לצאת לנוודות – תטיילו כמה שיותר. לטייל זה להבין את העולם כמו שהוא באמת. תוכל לשמוע על תובנות שצברנו ב-3 שנות נוודות דיגיטלית באחד מפרקי הפודקאסט שלנו.

משפחתיות בריאה

האסימון נפל לנו אחרי שמילי נולדה. המחשבה לשים אותה במסגרת אחרי 3-6 חודשים היתה בלתי נתפסת, ההבנה שהילדים שלך יחיו את רוב חייהם עם זרים במקום עם ההורים שלהם הרגישה עקומה בלשון המעטה. נוודות דיגיטלית עם ילדים זו מבחינתנו הדרך הכי טובה לחיות כמשפחה. אנחנו ביחד כל הזמן, אחד עם השנייה ועם הילדים, חיים לפי התנאים שלנו ומחנכים את הילדים כפי שאנחנו רואים לנכון.

לפעמים זה קשה, אבל תמיד מתגמל. האלטרנטיבה אף פעם לא הרגישה לנו נכונה ואתם אתם מזדהים ורוצים לחיות יותר כמשפחה – נוודות דיגיטלית יכולה להיות פתרון מעולה למצב שמרגיש לעיתים בלתי אפשרי.

חופש

בסופו של דבר כל ההחלטות האלה מסתכמות לחופש. חופש כלכלי, נפשי, פיזי, חופש במיקום וחופש לחיות את החיים כמו שאתם רואים לנכון. סגנון החיים המערבי מרגיש לרבים כמו כלוב זהב שנראה שאין דרך לצאת ממנו לחופשי, אבל עם קצת אומץ, רצון, מוטיבציה וראש פתוח – יש אלטרנטיבות לכל מה שלימדו אותנו מגיל אפס.

אמא ובת בטיול בויאטנם

האם נוודות דיגיטלית מתאימה לכולם?

התשובה הקצרה: לא. נוודות דיגיטלית לא מתאימה לכולם מכמה סיבות, ומעבר ל״לחיות את החלום״, יש לא מעט אתגרים, ויתורים וקשיים גם בחיי הנוודות – כמו בכל דרך חיים אחרת. הנה כמה נקודות חשובות שצריך לקחת בחשבון לפני מחליטים לצאת לנוודות:

פרנסה ועבודה מרחוק

הדבר שמפריד בין נוודים שחוזרים למקום ממנו התחילו, לבין אלה שמצליחים לנדוד לאורך שנים – הוא עבודה אונליין. היכולת לפרנס את עצמך מכל מקום בעולם בלי תלות פיזית במקום מסוים היא אחת התכונות החשובות לנוודים דיגיטליים.

נוודות היא לא טיול ולא מסע, אין נקודת התחלה וסוף ואין תקציב עשיר שאפשר ״לשרוף״ בטיולים (או לפחות לא מומלץ). מדובר בסגנון חיים וכמו כל אחד כזה – הוא מצריך פרנסה קבועה. זה נכון שההוצאות פוחתות והמטבע חזק יותר, אבל עדיין צריך לייצר הכנסה קבועה.

יש נוודים דיגיטליים שמתחילים לנדוד עם חסכון קטן ו״על הדרך״ לומדים מקצועות אונליין ומתגלגלים, ויש כאלה שמכינים את השטח חודשים ואף שנים לפני. כל אחד עושה מה שמרגיש לו בנוח אבל לא משנה מה – צריך לדאוג להכנסה שוטפת והיא צריכה להיות אונליין.

אז אם קשה לכם עם עבודה על המחשב, עבודה מהבית, ניהול עבודה או עסק אונליין, שיחות במקום פגישות – אולי הנוודות היא לא בשבילכם.

מצב משפחתי

אנחנו התחלנו את הנוודות הדיגיטלית עם ילדים אז אנחנו לא יודעים מה זה להיות בלי, אבל המון אנשים חוששים מנוודות עם ילדים, בעיקר גדולים יותר. לצאת לנוודות אומר לעזוב בית שהילדים מכירים, להתרחק מהמשפחה המורחבת, בית הספר, החברים – כל מה שהם מכירים.

עם זאת כבר פגשנו עשרות (אם לא מאות) משפחות מנוודות עם 2/3/4/5/6 ילדים בכל גיל אפשרי, חיים חיי משפחה טובים וקרבה משפחתית שכמעט בלתי אפשרי לפתח בחיים ה״רגילים״. זו החלטה לא פשוטה, אבל אנחנו מאמינים שהיתרונות עולים על החסרונות.

מצב רפואי

מצב רפואי מסובך יכול להיות מאוד מאתגר כשעוברים מדינות, ערים ובתי חולים. בין אם יש צורך בליווי קבוע של רופא מומחים או בטיפול רפואי קבוע, נוודות דיגיטלית יכולה להיות מאוד מאתגרת במצבים כאלה.

עם זאת, לא חייבים לזוז הרבה, אפשר לעשות מחקר ולטייל ביעדים שיודעים מראש שיש בהם את הטיפול הנחוץ, ופגשנו גם נוודים דיגיטליים בכל מיני מצבים שלא האמנו שיאפשרו מסע בעולם.

יציאה מאזור הנוחות

לנדוד בעולם ממקום למקום אומר להחליף בית, חדר, מצעים, המטבח שונה, המוצרים בסופר שונים, הירקות והפירות. לנדוד בעולם אומר להצליח לתקשר עם אנשים בפנטומימה, לחקור בכל חודש מחדש איפה האזור הכי טוב בעיר ומאיפה להתרחק, כמה באמת אמורים לשלם על מונית והאם מהירות האינטרנט יציבה מספיק לעבודה.

צריך להרגיש בנוח עם אי-נוחות, לצאת מאזור הנוחות החמים והמוכר ולהרשות לעצמנו להיתקל לעיתים קרובות במצבים שמצריכים אלתור וגמישות מחשבתית. יש שרואים בזה יתרון, אנחנו רואים בזה יתרון ענקי והתפתחות אישית שאין לה תחליף. היכולת להרגיש בבית בכל מקום ולמצוא כל מה שצריך, זו יכולת חשובה לחיי הנוודות – ולחיים בכלל.

מה צריך כדי להפוך לנווד דיגיטלי?

פרנסה ועבודה כשכיר מול עסק עצמאי

אז כפי שציינו קודם, בראש ובראשונה כדאי להתמקד בפרנסה. לא חייבים להרוויח הון אבל כדאי שתהיה הכנסה קבועה ובנוסף רשת ביטחון לכמה חודשי מחייה. בתחום הזה הרבה יותר קשה למצוא עבודה מרחוק כשכיר, ובנוסף הגמישות נעלמת כשמתחייבים לעבודה בחברה מסוימת. ההמלצה שלנו הוא אם יש את היכולת והמוטיביציה, לפתוח עסק עצמאי ולהתרכז בלבנות משהו משלכם. בהמשך המאמר נפרט לגבי מקצועות לנוודות.

מינימליזם

אחת הדרכים הכי טובות להפוך את הנוודים הדיגיטליים לקלים יותר, תרתי משמע, היא לאמץ מינימליזם. מינימליזם היא דרך חיים שמתחברת מעולה עם הנוודות הדיגיטלית ועיקרה היא לצמצם את הרכוש שלכם למינימום.

כשטסים עם מזוודה קטנה ותיק גב הטיסות זולות יותר, המעברים מהירים יותר, פריקה ואריזה של ציוד לוקחת דקות ספורות, ואם בא לכם לרענן את כל המלתחה שלכם – זה יכול לקרות בביקור אחד בחנות.

מעבר לקלות הפיזית, הקלות המנטלית משפרת את אורח החיים. לפני הנוודות היה לנו בית מלא בכל טוב, לפחות במה שחשבנו שטוב. כל הכסף שהרווחנו ע״י שעות רבות של עבודה ותסכול רחוקים אחד מהשני – נשרפו על רהיטים, מכשירים חשמליים, כלי נגינה, קונסולות ובגדים.

היום הכסף שלנו הולך לחוויות מטורפות שנזכור לכל החיים, במקום לרכוש שנשכח שעה אחרי הקנייה. אנחנו לא מתקמצנים ולא חוסכים בשום דבר, אלא קונים רק מה שבאמת צריך. זו לא סגפנות, אלא סדר עדיפויות שונה וצמצום לשם הרחבת הנפש.

תשוקה וסקרנות לעולם ולתרבויות שונות

אפשר כמובן לנדוד בעולם בין עיר אחת לשנייה ולחיות שם כל עוד הויזה מאפשרת, אבל בשבילנו נוודות היא ביטוי התשוקה שלנו לטיולים. הרצון שלנו לראות את העולם, לראות איך אנשים חיים חווים את העולם, לטעום טעמים שלא טעמנו, לראות נופים שלא ראינו – זו סיבה מעולה לנוודות דיגיטלית. טיולים בעולם עם ילדים יכולה להיות חוויה מאתגרת, אך בנוודות הכל קורה בהילוך איטי, ברוגע, עם זמן לעכל את החוויות בזמן שהן קורות.

אז אם התשוקה הזו בוערת בכם, זה סימן טוב לכך שיש לכם מה שצריך כדי לנדוד בעולם.

התנהלות כלכלית

לדעת להתנהל עם כסף זה משהו שלא מלמדים בבית ספר, וזה מאתגר כשלעצמו כשחיים במקום אחד לאורך זמן. אז כשהמטבע משתנה כל הזמן, כשיש עמלות מט״ח, כשכל התרבות הכלכלית משתנה כל הזמן – נהיה מאוד מאתגר לעקוב אחרי כל שקל שיוצא.

אנחנו למדנו להתנהל כלכלית בצורה הרבה יותר טובה מאז הנוודות הדיגיטלית, עוקבים אחרי כל שקל שיוצא ונכנס, בונים תקציבים כדי שלא ״נתפזר״ וזוכרים שאנחנו בדרך חיים – ולא בטיול.

זה לא משהו שאי אפשר ללמוד כמובן, רק חשוב להבין שבנוודות דיגיטלית צריך להתנהל כלכלית בצורה הרבה יותר חכמה.

גמישות מחשבתית

אם אתם אוהבים שגרה, לא נוטים לקבל אנשים שונים ממכם, רואים את העולם דרך פריזמה צרה של דעות ומחשבות – הנוודות הדיגיטלית תהיה מאוד מאתגרת עבורכם.

כשהתרבות משתנה ולעיתים נראית לנו מוזרה או קשה לעיכול, כשאנחנו צריכים כל הזמן להתאים את עצמנו לסביבה המשתנה, כשהכל זז ולא קבוע – צריכים לדעת לשמור על גמישות מחשבתית.

משפחה בטיול בעולם עם ילדים

מקצועות לנוודות דיגיטלית

היום במיוחד אחרי עידן הקורונה, יש לא מעט מקצועות שהפכו לדיגיטליים, וכאלה שתמיד היו. אם אין לכם מקצוע מתאים לנוודות דיגיטלית, הנה רשימה של נושאים שתוכלו לחקור ואולי למצוא את הג׳וב הבא שלכם:

14 מקצועות נפוצים לנוודות דיגיטלית

מקצועות פחות נפוצים אבל אפשריים

פגשנו אדריכלים, עורכי דין ואפילו רופאים שמצליחים לנדוד ממקום למקום. רובם עוסקים במה שעסקנו לפני הנוודות, רק במתכונת של ייעוץ מרחוק. לפני היציאה לנוודות לירז עבדה בהוסטל כמנתחת התנהגות ועבדה עם ילדים על הספקטרום. עם המון עבודה מקדימה וקצת מזל, היא הצליחה לעשות את הכל אונליין וללוות משפחות לילדים על הספקטרום בשילוב של שיחות זום, מתורגמנים, ומטפלים שעבדו פיזית עם הילדים.

אז עם קצת יצירתיות ועבודה קשה – יש המון מקצועות ״לא ידידותיים״ לנוודים שיכולים להפוך לכאלה. מה שחשוב זה הערך שיש לכם, הידע והניסיון שצברתם בתחום מסוים, או היכולת לשלכם לשבת וללמוד משהו בצורה מעמיקה. תהפכו את עצמכם לטובים מהממוצע, ואנשים ירצו לעבוד אתכם – גם דיגיטלית.

משפחה ביציאה לנוודות דיגיטלית עם ילדים

נוודות דיגיטלית בישראל - התחלה טובה או אשליה?

יש אנשים שבוחרים ״לבדוק את המים״ בישראל ולצאת לנוודות מקומית. הדעות חלוקות בקשר לאפקטיביות של הניסוי הזה וגם אנחנו מחזיקים בדעה שנוודות בישראל לאו דווקא עוזרת ולעיתים מעכבת יציאה לנוודות.

אחד האתגרים הכי קשים בנוודות הוא יציאה מאזור הנוחות. כשנודדים באותה המדינה, באותה התרבות, עם אותה השפה, אותם הטעמים המוכרים, כשהכל מוכר יותר וקל להתמודדות – אין קושי אמיתי, ובלי קושי אין צמיחה.

בנוסף לכך הכל בישראל עדיין יקר אז הנוודות אפילו מאתגרת יותר מרוב המדינות בעולם, והחלק הכי כיפי של טיולים ותרבויות הולך לאיבוד.

לסגור כרטיס טיסה לבולגריה או יעד אחר קרוב לישראל זה עניין מאוד זול, פשוט ומהיר. אפשר למצוא דירות בקלות ועם כמה ימי הכנה אפשר כבר לנדוד בחו״ל ולהתמודד עם סגנון החיים הזה ישירות. אין ממה לפחד. במקרה הכי גרוע חוזרים לאזור הנוחות.

יתרונות וחסרונות בחיי נוודות דיגיטלית

״חיים את החלום״, זה המשפט שרודף אותנו כבר 3+ שנות נוודות… מהר מאוד למדנו שלא מדובר בחלום, ולא בסיוט – אלא בדרך חיים. וכמו כל דרך חיים, יש בה יתרונות ויש בה חסרונות. הנה רשימה של כמה מהם:

יתרונות בנוודות דיגיטלית

חסרונות בנוודות דיגיטלית

משפחה בטיול בטבע, עמק ג׳וטה גיאורגיה

נוודות דיגיטלית עם ילדים

אנחנו התחלנו את מסע הנדודים שלנו כשמילי היתה בת 6 חודשים, והיא הייתה אחת הסיבות העיקריות שבגללה החלטנו לעשות את השינוי. נוודות דיגיטלית עם ילדים זה לדעתנו אחד הדברים הכי טובים שתוכלו לעשות למשפחה שלכם. זה לא קל להיות ביחד כל הזמן, יש לא מעט אתגרים (עליהם נרחיב מיד) אבל בשורה התחתונה – הבאנו ילדים לעולם כדי לחיות איתם, ולא כדי לתת להם לגדול במסגרות ובידיים של אנשים זרים.

יתרונות בנוודות דיגיטלית עם ילדים

טיפים פרקטיים לנוודות דיגיטלית

אם שרדתם עד לכאן, כנראה שאתם ממש רוצים להיות נוודים דיגיטליים… אז הנה כמה טיפים פרקטים כדי להתחיל את המסע ברגל ימין!

  • השראה: סרטים, פודקאסטים, קבוצות פייסבוק: כל זאת ועוד תוכלו למצוא במאמר הזה

     

  • שיחות עם נוודים: תמצאו נוודים בסגנון שאליו אתם מכוונים, תבקשו לדבר איתם על הנושא, תשאלו שאלות, תחקרו. אין דבר יותר טוב מלשמוע ממקור ראשון – ולקבל זריקת מוטיבציה לעשות שינוי משמעותי בחיים. בפודקאסט שלנו אנחנו מראיינים נוודים מתחומים וסוגים שונים.

     

  • התנהלות דיגיטלית: לסחוב דפדפות וקלסרים בנוודות דיגיטלית זה סיוט. תתחילו להתנהל מעכשיו באופן דיגיטלי ב-100%. ניהול קבלות לעסק בחשבונית ירוקה, מסמכים בגוגל דוקס, ציורים של הילדה מצלמים ומעלים לדרייב – תעשו הכל כדי לבטל את הצורך בפיסות נייר.

     

  • תתחילו בפרנסה: לא צריך להרוויח הרבה כשחיים במדינות בהן יוקר המחייה לא קיים, אבל צריך הכנסה שוטפת אחרת הנוודות תהפוך למסע עם תאריך תפוגה.

     

  • עצמאי במקום שכיר: המעבר הכי קשה הוא מלהיות שכיר שדואג רק לעבודה שלו, לניהול עסק עם כל מה שכרוך בזה. אבל להיות עצמאי זה הדבר הכי נכון לנוודות דיגיטלית. תמיד אפשר לפתוח עסק במקביל להיותכם שכירים ולהתחיל להכין את השטח.

     

  • יעדים קרובים וזולים: טעות נפוצה של מתחילים הוא לטוס ישר למזרח, למערב אירופה או לאמריקות. הטיסות יקרות ובחלק מהאזורים גם המחייה עצמה ובהתחלה אנחנו ממליצים להתחיל ביעדים זולים, ורצוי קרובים לישראל. אחרי כמה חודשים בהם מרגישים יותר ביטחון – אפשר להתרחק יותר ויותר. ממליצים בחום להתחיל עם בנסקו או טביליסי!

     

  • מינימליזם! תאמצו את הדבר הזה קרוב ללב שלכם, אין דרך חיים משלימה טובה יותר לנוודות דיגיטלית ממינימליזם וצמצום רכוש. זה לא קל בהתחלה, אבל לאט לאט תגלו כמה דברים לא באמת הייתם צריכים ומעבר לזה – הם ישבו עליכם כמו משקולת.

     

  • גמישות מחשבתית: זה משהו שמתפתח בעצמו לאורך הנוודות אבל שווה להיות מודעים לזה. שמרו על גמישות, אל תחשבו שאתם יודעים מי אתם ומה אתם אוהבים – אתם יותר מסך ההרגלים שצברתם עם השנים…

     

  • תשובות לשאלות נפוצות לפני יציאה לנוודות דיגיטלית תוכלו למצוא במאמר הזה

מרגישים תקועים? יש לכם שאלות ולא מצליחים למצוא תשובות? בשביל זה אנחנו כאן.
צרו איתנו קשר ונשמח לעזור! מאחלים לכם הצלחה ויציאה מהירה לחופש. מורדי, לירז, מילי וליאם.

רוצים להישאר מעודכנים?

אינסטגרם

כאן אנחנו פעילים ביום יום. משתפים את החוויות שלנו בסטוריז ואוספים את המידע על כל יעד, הטיולים והחוויות שהיו לנו בהיילייטס.

מוזמנים לשלוח הודעה פרטית לכל שאלה, נשמח לעזור ואנחנו זמינים בעיקר שם.

קבוצת וואטסאפ שקטה

בקבוצה הזו אין דיונים, תגובות או שיחות – רק עדכון בכל פעם שאנחנו מפרסמים תוכן חדש. מאמרים בבלוג, פרקי פודקאסט ומדריכי יעדים.

אחת לשבוע פותחים את הקבוצה לדיון למשך שעתיים – אבל מעבר לזה, קבוצה שקטה שקטה…

קהילת פייסבוק

כאן קורים הדיונים והשיחות, טיפים שחברי הקהילה משתפים אחד עם השני, לייבים וכל דבר אחד שמעניין את אלה שמחפשים קהילה.

אם אתם מחפשים קהילה ומקום להחליף ידע, זה המקום בשבילכם.

נודדים +

[pmpro_login]
דילוג לתוכן