נודדים - נוודות דיגיטלית וטיולים בעולם עם ילדים

השראה לנוודות – סרטים, פודקאסטים, קהילות ועוד!

אנשים שמגלים את עולם הנוודות מתחילים בדרך כלל בשאלות, תהיות ומחשבות על כל חלק קטן במסע. אנחנו אישית התחלנו קודם כל עם המון השראה, חרשנו את האינטרנט ומצאנו דברים שמילאו אותנו באנרגיה ורצון לצאת לנדודים - ורק אח״כ התמודדנו עם העולם האמיתי. הנה רשימה של סרטים, פודקאסטים, קהילות פייסבוק ועוד מקורות השראה.

סרטים

(עד קצה העולם) Into the wild
אם אי פעם חלמתם להיפטר מכל הרכוש שלכם ולצאת למסע אל הלא נודע – הסרט הזה הוא בשבילכם. עד קצה העולם הוא סיפור של סטודנט שהחליט למכור את כל רכושו, לתרום את הכסף לצדקה ולצאת למסע ברחבי ארה״ב ועד אלסקה. סרט העוסק יותר מהכל בשבירת מוסכמות החברה ופותח את הראש לנקודת מבט אחרת.

 

(קפטן פנטסטיק) Captain Fantastic
סיפור על אב לשישה ילדים, שחיים ביחד בלב היער הרחק מהציוויליזציה. ״שגרת״ החיים שלהם מלאה בהרפתקאות, הסרט נוגע בכל מיני נושאים ולאו דווקא בנושא טיולים – אבל חינוך ביתי, מחשבה מחוץ לקופסא, ואיך לנתק את עצמנו מציפיות של אחרים.

 

 

(לאכול, להתפלל, לאהוב) Eat pray love
אחד הסרטים הקלאסיים למי שחולם לטרוף את העולם. ג׳וליה רוברטס בסרט חובק עולם, מהקולינריה באיטליה, לתפילות בהודו ועד לחופים השלווים של באלי. מעבר למסע הסרט הזה הוא השראה לגילוי עצמי ולקבל את האומץ לחפש אושר אמיתי בחיים. וחוץ מזה, אי אפשר לטעות עם ג׳וליה רוברטס.

 

 

(חייו הסודיים של וולטר מיטי) The secret life of walter mitty
קומדיה-דרמה על אדם שבורח מחיים משעממים בחיפוש אחרי הרפתקה. בטוחים שתזדהו עם הרגעים בו וולטר יושב במשרד משעמם, בוהה בקיר ומפנטז על יעדים מסביב לעולם. הסרט הזה יגרום לכם לרגשות אשם על כל רגע בו אתם לא מגשימים את החלומות שלכם – וטוב שכך!

דוקומנטרי

Minimalism: A Documentary About the Important Things
אחד מהסרטים הכי מעוררי השראה שראינו לפני היציאה לנוודות. מינימליזם היא דרך חיים מושלמת למי שמתכנן לנדוד בעולם ממקום למקום, והסרט הזה מכין אתכם לפתוח את הראש לחיים בלי רכוש עודף והתמקדות במה שחשוב באמת. אנחנו אימצנו את המינימליזם לחיינו וזה אחד הדברים הכי טובים שקרו לנו מלבד הנוודות עצמה.

expedition happiness
זוג עם כלב שהפכו אוטובוס בית ספר ישן לבית על גלגלים, ולקחו אותו למסע בארה״ב ועד למרכז אמריקה. יותר מהכל הסרט הזה מראה גם את הצד האמיתי של הנוודות, איך מתמודדים עם אתגרים לא קלים וההבנה שהנוודות היא לא ״חלום״ – אלא רק דרך חיים שונה.

ספרים

The 4 hour workweek
אחד הספרים הכי פופולריים בכל מה שקשור לנוודות דיגיטלית. אישית פחות התחברנו לכל הפן העסקי של הספר (בכנות גם לספר עצמו), חלק מהשיטות כבר לא רלוונטיות, חלקן גובלות בספאם וסקאם והפכו לצד הבעייתי יותר של נוודות דיגיטלית, אבל הרשימה הזו לא תהיה מלאה בלי להזכיר אותו. אז הנה!

הספר מדבר על התשוקה להשתחרר מה-9 עד 5 ולפנות זמן לחיים עצמם, מזכיר כמה שיטות להרוויח כסף מרחוק ובקלות (כבר אמרנו ספאם וסקאם לא?) ומלא בנגיעות של סיפורים אישיים שיכולים לתת כמה תובנות לחולמים לנווד.

 

 

Choose Yourself
רלוונטי היום יותר מתמיד אחרי עידן הקורונה, עסקים שנסגרים ולא מעט משרות שנעלמות. הספר מדבר מנקודתו האישית של הסופר, על חלופה לטיפוס בסולם העסקי והאלטרנטיבה – בניית חוזק פיזי, מנטלי ורוחני והסתכלות על עולם התעסוקה מנקודת מבט אחרת.

מורדי יצא לעצמאות ממש בתחילת הנוודות, אחרי שנים ארוכות כשכיר במשרדים, וזה אחד הצעדים הכי טובים שהוא עשה. כל שעה שאתם משקיעים כשכירים בחלום של מישהו אחר, מרחיקה אתכם מבנייה של החלום האישי שלכם.

ערוצי יוטיוב

Traveling with Kristin
ערוץ יוטיוב מעולה של נוודית דיגיטלית ותיקה, מלא במדריכים לערים ספציפיים, טיפים וטריקים למטיילים, עבודה מרחוק ועוד.

https://www.youtube.com/c/TravelingwithKristin

 

 

Chris the Freelancer
עוד ערוץ מעולה שאמנם כבר לא מתעדכן, אבל עדיין יש בו לא מעט אינפורמציה מעולה. אנחנו מחפשים תמיד מדריכים ליעדים ספציפיים וכריס מפרט עלויות בצורה נגישה ונוחה שנותנת הצצה למקומות מסוימים. יש לו גם ראיונות עם נוודים ובכללי תוכן שעוזר לצלול אל תוך עולם הנוודות.

https://www.youtube.com/c/ChristheFreelancer

 

 

Lost LeBlanc
במילה אחת – eyecandy. הסרטונים בערוץ של מאט מופקים ומצולמים בדרך שגורמת לכם לקפוץ מהכסא ולקנות כרטיס טיסה. צילומים עוצרי נשימה שמציגים יעדים בדרך הכי טובה ועדיין, עם לא מעט מידע אינפורמטיבי וחשוב.

 

קהילות וקבוצות פייסבוק

אם אתם מחפשים קבוצות פייסבוק ליעדים מסוימים, פשוט חפשו את שם היעד + digital nomads או expats. אבל אם אתם מחפשים קהילות ישראליות כלליות על נוודות – הנה כמה מקומות טובים להתחיל:

 

נוודים דיגיטליים ישראל
הקהילה הגדולה ביותר בישראל, ואחד המקומות שבהם התחלנו את המחקר למסע שלנו. ערימות של ידע ותשובות לכל שאלה אפשרית שתוכלו לחשוב עליה, קהילה תומכת, לייבים ואירועים לנוודים בארץ ומסביב לעולם ועוד.ֿ

https://www.facebook.com/groups/dnisrael/

 

 

עולם ומלואו – השראה למסע
קבוצה שאמנם לא עוסקת בנוודות, אלא במסע משפחתי – אבל מלא באניפורמציה על יעדים והתוכן בה ממוקד בעיקר במשפחות עם ילדים.

https://www.facebook.com/groups/498542751549428/

 

חינוך ביתי homeschoooling
למשפחות מנוודות – חינוך ביתי הוא אחד הדברים המאתגרים אבל המספקים ביותר בנוודות. מקום טוב לקבל בו מידע בעברית הוא הקבוצה הזו.

https://www.facebook.com/groups/1325538727553910/

 

המדריך המקיף שלנו לנוודות דיגיטלית >

זהו!
אם יש משהו שנראה לכם שצריך להיות פה, שלוח לנו ונעדכן! ואם הפוסט הזה עזר לכם באיזושהי דרך, שתפו עם מישהו שיוכל להיעזר בו גם.

רוצים להישאר מעודכנים?

אינסטגרם

כאן אנחנו פעילים ביום יום. משתפים את החוויות שלנו בסטוריז ואוספים את המידע על כל יעד, הטיולים והחוויות שהיו לנו בהיילייטס.

מוזמנים לשלוח הודעה פרטית לכל שאלה, נשמח לעזור ואנחנו זמינים בעיקר שם.

קבוצת וואטסאפ שקטה

בקבוצה הזו אין דיונים, תגובות או שיחות – רק עדכון בכל פעם שאנחנו מפרסמים תוכן חדש. מאמרים בבלוג, פרקי פודקאסט ומדריכי יעדים.

אחת לשבוע פותחים את הקבוצה לדיון למשך שעתיים – אבל מעבר לזה, קבוצה שקטה שקטה…

קהילת פייסבוק

כאן קורים הדיונים והשיחות, טיפים שחברי הקהילה משתפים אחד עם השני, לייבים וכל דבר אחד שמעניין את אלה שמחפשים קהילה.

אם אתם מחפשים קהילה ומקום להחליף ידע, זה המקום בשבילכם.

נודדים +

[pmpro_login]
דילוג לתוכן