נודדים - נוודות דיגיטלית וטיולים בעולם עם ילדים
נוודות דיגיטלית עם ילדים - גיאורגיה

המדריך לטיולים ולנוודות דיגיטלית בטביליסי

טביליסי (וגיאורגיה עצמה) הייתה אחת ההפתעות שלנו בנוודות. מדינה מדהימה, עם טבע פראי ועוצר נשימה, עלויות זולות יותר מהמזרח הרחקו ואנשים נעימים ומקבלי פנים. יש בה מתחמי עבודה, קהילות נוודים ו-Expats, וכל מה שצריך בעיר מודרנית. מצד שני, לא מדובר במטרופולין מפלצתי אז העיר עצמה עדיין רגועה יחסית לערים גדולות אחרות. הנה כל מה שלמדנו על העיר.

תוכן עניינים

יעד מומלץ לנוודות דיגיטלית

יעד מומלץ למשפחות

עונה מומלצת: קיץ

מידע כללי על טביליסי

מיקום

טביליסי היא עיר הבירה של גיאורגיה, ומקום מעולה לנוודים ולמשפחות להתבסס בו וגם לחקור ממנו את כל הצד המזרחי של המדינה. היינו חודשיים בטביליסי ונהנינו מכל רגע. מעבר לעיר עצמה, בכל כיוון שתצאו יש משהו לחקור ולראות. קזבגי בצפון, טלאבי במזרח ובורז׳ומי במערב.

מטבע ועלויות נפוצות

המטבע בטביליסי נקרא לארי (gel) ולארי אחד שווה (נכון לכתיבת שורות אלה) 1.20₪.
כמו במדריכים הקודמים, אנחנו תמיד מעדיפים להתנהל באשראי כדי לעקוב אחרי כל ההוצאות. אין בעיה עם אשראי בטביליסי, אולי רק במוניות צריך מזומן ובטיולי יום לכפרים הרחוקים יותר.

עלויות נפוצות בטביליסי:

  • דירת סטודיו: 1,000₪ לחודש
  • דירת חדר: 1,000-1,400₪
  • דירת שתי חדרים: 1,600-2,400₪
  • ארוחה במסעדה: 25₪ ליחיד
  • בירה מקומית (500מל): 5₪

ויזה

אחד היתרונות הכי מטורפים לנוודים ומשהו שלא קיים בהרבה מדינות בעולם: ישראלים מקבלים ויזת תייר עם תוקף של שנה. קראתם נכון, שנה שלמה! ראוי לציין שזו לא אשרת שהייה ולא ויזת עבודה. ויזת תייר כמו בכל מדינה אחרת, רק עם תוקף לשנה.

תחבורה

בטביליסי יש רכבת מטרו עם 2 קווים שכוללים 23 תחנות לאורך העיר. כמו כל מטרו, לא מגיע לכל מקום אבל די מחובר ליעדים המרכזיים.

מוניות: יש ״עקיצות״ במוניות שברחוב בעיר אלה שעומדות ליד מקומות פופולריים לתיירים. ממליצים להשתמש באפליקציית bolt ולהזמין ישירות משם. ככה תדעו בדיוק כמה משלמים לפני הנסיעה, לא צריך להסביר לאן צריך לנסוע (מכניסים הכל במפה) והחוויה יותר רגועה ומהירה. יש אפליקציות נוספות כמו yandex ו-uber, אבל מהניסיון שלנו bolt עובד הכי טוב.

יש אוטובוסים ומרשרוטקות (מיני-וואן) בטביליסי, המוניות ממש זולות אז לא ניסינו.

לנסיעות רחוקות וטיולי יום, יש בגיאורגיה אתר מקומי מ-ע-ו-ל-ה שבו השתמשנו לא מעט פעמים. הוא נקרא gotrip. נכנסים, בונים מסלול, בוחרים נהג ומקבלים הצעת מחיר. נהגים מעולים ומנומסים, יש אופציה לכסא תינוק, והמחירים מאוד זולים יחסית לשירותים דומים באירופה.

לטיולים של כמה ימים עדיף לקחת נהג צמוד, התעריף הוא 100$ ליום והנהג משמש גם כמדריך.

אפליקציות

Magti – להטענת סים
Bolt – מוניות
Glovo – הזמנת אוכל (תפריטים בגיאורגית, אפשר לתרגם עם גוגל טרנזלייט)
Wolt – מתרגם אוטומטית את התפריטים לאנגלית אבל לא הצלחנו להזמין באשראי.

מתי מומלץ לבקר בטביליסי

יולי-אוגוסט זו העונה החמה בטביליסי, גם מבחינת מזג האוויר וגם מבחינת תיירות. אז היינו נמנעים מלהגיע אליה בתקופה הזו אלא אם אתם ממש אוהבים חום ולשלם פי שתיים על הכל. באפריל-מאי מאוד נעים, וגם באוקטובר-נובמבר.

אם אין לכם בעיה עם קור, אז שאר החודשים גם יעשו את העבודה. אפשר לטייל ולחקור את העיר העתיקה ברגל, ויש לא מעט יעדים מחוץ לטביליסי ששווה לטייל אליהם.

איפה מומלץ לישון בטביליסי?

אזורים מומלצים

כמו בכל עיר, ככל שתתרחקו מהמרכז ככה ירדו המחירים. בטביליסי העדפנו להתמקם בשכונת VAKE-SABURTALO, בצפון העיר – במרחק של 15-20 דקות מהמרכז. יש כאן פארקים, בתי מרקחת, סופרמרקט, קניון וכל מה שצריך. אזור מעולה למשפחות ואת זה אפשר לדעת לפי העבודה שהרבה expats מתמקמים כאן.

ב-airbnb מצאנו דירת שתי חדרים ב-500$ לחודש. דירות חדר אחד וסטודיו אפשר למצוא גם ב-400$ לחודש. אפשר כמובן למצוא יותר בזול דרך קבוצות פייסבוק אבל אנחנו לא אוהבים לקחת סיכון, ההמלצות ב-AIRBNB מאוד מדויקות ואמינות ודרך קבוצות אין שום דרך לדעת מה תקבלו.

העיר העתיקה יקרה, צפופה ועמוסה. אם באתם רק לטייל בעיר לכמה ימים זה רעיון טוב, אבל זה בלוג למשפחות נודדות – אז לא מומלץ.

אזור Mtatsminda / Vera / Rustaveli, שנמצא בין שני האזורים שפירטנו בהתחלה הוא גם אופציה מעולה. יותר קרוב לעיר העתיקה, לא קרוב מספיק כדי להפוך לאזור תיירותי ומרגיש כמו שכונה נעימה לגור בה. יהיה יקר יותר מvake אבל לא בהרבה. יש מלאי קטן יותר של דירות אבל שווה לחפש!

5 דברים שווים לעשות בטביליסי

1. Narikala Fortress

המבצר הכי מפורסם בגיאורגיה, נמצא בראש הגבעה המשקיפה על העיר. אפשר לעלות לשם ברגל או לקחת את הרכבל. אנחנו עלינו ברכבל וירדנו ברגל, הדרך למטה פחות קשוחה ועוברת בסמטאות ורחובות בעיר העתיקה.

2. גשר השלום (Peace Bridge)

גשר מפורסם בעיקר בגלל הצורה שלו, הגשר מוביל לפארק קטן ומודרני בצד השני (rike park), עם בתי קפה, מזרקות, ובכללי מקום נחמד לטייל בו. עלינו שם על כדור פורח לראות את העיר מלמעלה, חוויה כיפית אם לא עשיתם כזו!

3.העיר העתיקה ומגדל השעון

אזור העיר העתיקה מצריך כמה ימים של הליכה, יש המון סמטאות שאפשר לגלות, מסעדות ועוד. תמצאו שם גם את מגדל השעון הייחודי שנראה כאילו יצא מאגדה.

4. Mtatsminda Park

פארק ענקי בפסגת הר Mtatsminda, שבו תמצאו בנוסף לבתי קפה והמון ירוק – פארק שעשועים עם גלגל ענק, רכבת הרים, טירות מכושפות ועוד מתקנים. יש שם גם מסעדות ודוכני אוכל כך שאפשר להעביר שם חצי יום בקלות. אפשר להגיע לשם ברכב או בעזרת ה-funicular שיש במרכז העיר.

5. הגן הבוטני

גן ענקי מלא בטבע, פרחים, ואפילו מפל! אם בא לכם להירגע מהעיר ולהקיף את עצמכם בטבע, זה המקום.

טיולי יום (או כמה ימים) מטביליסי

כמו שאמרנו מקודם, טביליסי זה ה-מקום לחקור ממנו את כל הצד המזרחי של המדינה. הנה כמה המלצות לטיולים שישאירו בכם חשק לחזור לגיאורגיה שוב ושוב…

צפון - קזבגי והדרך הצבאית

כ-3 שעות מטביליסי בכיוון צפון תגיעו לאזור ההררי של גיאורגיה, קזבגי. בדרך לשם עובר הכביש הצבאי בכמה נקודות מפתח שאפשר לעצור בהן. אחת החוויות הכי טובות שהיו לנו בגיאורגיה. לקחנו נהג פרטי ב-80$ ליום ונסענו להרים ל-4 ימים שלמים. תוכלו למצוא יותר מידע בהיילייטס שלנו באינסטגרם.

מזרח - טלאבי חבל היין וסיגנגי

כשעתיים מזרחה מטביליסי נמצא חבל היין של גיאורגיה. הנוף משתנה מהצפון ובמקום הרים ענקיים וקיצוניים מלאים בשלג תמצאו המון גבעות ירוקות מקצה לקצה. זה המקום ללכת בו לטעימות יין, טיולי טבע רגועים יותר וגם לעיר העתיקה סיגנגי. גם כאן, פרטים בהיילייטס באינסטגרם.

מערב - בורז׳ומי

באמצע הדרך בין בטומי לטביליסי תמצאו את חבל בורז׳ומי. בעיר עצמה יש פארק ענקי מאוד פופולרי (פופולרי מדי לטעמנו), בריכות גופרית, ובמרחק של כשעה יש את Vardzia, עיר מערות עתיקה ואחת האטרקציות המיוחדות בגיאורגיה. גם כאן ניחשתם נכון… פרטים בהיילייטס!

נוודות דיגיטלית עם ילדים - גיאורגיה

מסעדות מומלצות בטביליסי

1. The cone culture

אנחנו חולי גלידה ומחפשים אחת טובה בכל מקום בעולם. זו הגלידריה הכי טובה שמצאנו בעיר.

2. Umami

אם אתם מחפשים אוכל אסייתי, זה המקום.

3. Burger House

הבורגר הכי טוב בעיר

4. Carpe Diem cafe

מסעדה/בית קפה קטן שמצאנו בירידה ממבצר נריקלה בין הסמטאות של העיר העתיקה. היה חם ואחרי ירידה ארוכה רצנו לשם לקנות שייק – וגילינו בורגר מעולה.

טביליסי עם ילדים

טביליסי היא יעד מעולה לטיול עם ילדים. כל הנוחות שיש בעיר גדולה אבל לא המונית מדי, עם אטרקציות לכל הגילאים, מסעדות מעולות היסטוריה וטבע.

בריכות הגופרית, אגם הצבים, אגם ליסי, מבצר נריקלה, הגן הבוטני, פארק המים ועוד.

אם יש לכם רק כמה ימים ממליצים למצוא מלון במרכז קרוב לכל האטרקציות. אם מדובר בטיול לתקופה יותר ממושכת, אזור סרבוטלו כפי שציינו למעלה זו בחירה מעולה. גני משחקים, סופרים וכל השאר בקרבת מקום ולא מנותק מדי מהמרכז.

נוודות דיגיטלית בטביליסי

יש לא מעט מתחמי עבודה בטביליסי ונראה שבכל קיץ נוספים כמה לרשימה. הנה כמה המלצות:

 

  • Terminal: מתחם ענקי עם 5 מיקומים ברחבי העיר. מציעים מגוון רחב של אפשרויות, משולחן פרטי ועד ל משרדים וחדרי פגישות. יקר יחסית לשאר ולא כולל קפה.
  • Impact Hub: ממוקם באזור fabrika שנחשב לאזור פופולרי לקהילות. יש בו ברים, מסעדות, בתי קפה וקהילה בינלאומית גדולה. המון גירויים שמפריעים לעבוד, אבל אופציה מעולה אם אתם רוצים יותר ליצור קשרים.
  • Lokal: מורדי העביר הרצאה ב-lokal, וזה בדרך כלל מצביע על מקום עם קהילה חזקה ומקצועית. המתחם מארגן הרצאות ואירועים לנוודים ומתמקד בקהילה. יש אפשרות גם ל-coliving.

קבוצות פייסבוק

Expats in Tbilisi

כמו השם, קבוצה של אקספטים – בדרך כלל הקבוצות הכי טובות למשפחות עם המון מידע ואנשים ידידותיים (לרוב) שמוכנים לעזור.

לינק לקבוצה >

Tbilisi Expat Events & Meet Ups

קבוצה שמתמקדת בעיקר באירועים שונים ונטוורקינג.

לינק לקבוצה >

Tbilisi Digital Nomads

קבוצה של נוודים דיגיטליים, מעולה למציאת מידע לגבי כל מה שמעניין נוודים – פחות למשפחות.

לינק לקבוצה >

Apartments for rent in Tbilisi

קבוצה טובה לחפש בה דירות, מעלים פוסט עם הדרישות שלכם וכבר תקבלו הצעות שונות.

לינק לקבוצה >

לסיכום

יש לכם טיפ לאחד מהנושאים בעמוד, או משהו שניסיתם ותרצו לשתף איתנו? נשמח לשמוע!

רוצים להישאר מעודכנים?

אינסטגרם

כאן אנחנו פעילים ביום יום. משתפים את החוויות שלנו בסטוריז ואוספים את המידע על כל יעד, הטיולים והחוויות שהיו לנו בהיילייטס.

מוזמנים לשלוח הודעה פרטית לכל שאלה, נשמח לעזור ואנחנו זמינים בעיקר שם.

קבוצת וואטסאפ שקטה

בקבוצה הזו אין דיונים, תגובות או שיחות – רק עדכון בכל פעם שאנחנו מפרסמים תוכן חדש. מאמרים בבלוג, פרקי פודקאסט ומדריכי יעדים.

אחת לשבוע פותחים את הקבוצה לדיון למשך שעתיים – אבל מעבר לזה, קבוצה שקטה שקטה…

קהילת פייסבוק

כאן קורים הדיונים והשיחות, טיפים שחברי הקהילה משתפים אחד עם השני, לייבים וכל דבר אחד שמעניין את אלה שמחפשים קהילה.

אם אתם מחפשים קהילה ומקום להחליף ידע, זה המקום בשבילכם.

נודדים +

[pmpro_login]
דילוג לתוכן